Ahad, 10 Mei 2009

Gangguan Bekalan Air Di Taman Ixora

SYABAS sedang giat menjalankan pelbagai program untuk meningkatkan kualiti air yang dibekalkan ke premis penduduk, salah satunya adalah kerja-kerja pencucian paip agihan.

Dimaklumkan bahawa kerja-kerja pencucian paip agihan tersebut akan dijalankan di Taman Ixora dan gangguan bekalan air akan berlaku. Kerjasama dan perhatian penduduk amat diperlukan. Butiran gangguan seperti berikut:

Tarikh : 15 Mei 2009 (Jumaat)
Waktu Gangguan : 10.00 Pagi - 6.00 Petang

Perhatian:
1. Sila tutup injap masuk (stopcock) sebelum meter, semasa gangguan tersebut untuk mengelakkan kemungkinan mendapan dalam sistem paip retikulasi masuk ke sistem paip di premis penduduk.
2. Sila pastikan tiada sebarang kenderaan diletakkan berhampiran dengan pili bomba dan kerja-kerja pencucian paip yang akan dijalankan.
3. Adalah diharapkan pihak penduduk dapat menyimpan bekalan air secukupnya untuk kegunaan semasa gangguan bekalan air tersebut.
4. Selepas kerja-kerja pencucian paip dijalankan, pihak penduduk dinasihatkan membuka pili paip di sinki dapur atau pili yang disambungkan terus dari meter air sejurus selepas injap masuk dibuka selama 30 - 60 saat untuk membuang mendapan yang mungkin berada di paip komunikasi disebabkan kerja-kerja pencucian paip tersebut.

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi : PUSPEL CENTER 1-800-88-5252

Tiada ulasan:

Catat Ulasan