Isnin, 2 Mac 2009

Mesyuarat Agung Tahunan Kali Ke-2 PPTI


Persatuan Penduduk Taman Ixora, Bandar Baru Salak Tinggi telah mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan Kali Ke-2 pada tarikh dan tempat seperti berikut:

Tarikh : 1 Mac 2009(Ahad)
Masa : 9.00 Pagi
Tempat : Dewan Besar Masjid Sultan Hishamudin, BBST

Agenda mesyuarat tersebut ialah:
1. Ucapan perasmian oleh Tuan Haji Mohd Jamal Bin Awang (Ahli Majlis BBST)
2. Pelancaran logo dan blog PPTI
3. Pembentangan dan pengesahan minit Mesyuarat Agung Kali Pertama
4. Pembentangan laporan kewangan dan aktiviti tahun 2008
5. Pembentangan dan cadangan usul

Diantara keputusan mesyuarat ialah:
1. Kutipan yuran keahlian daripada RM5.00 setahun kepada RM30.00 setahun akan mula dikuatkuasakan pada tahun 2010.
2. Cadangan supaya setiap penghuni memasang lampu belakang rumah di waktu malam.
3. Cadangan supaya penduduk lelaki mengimarahkan masjid dengan bersembahyang berjemaah dan menghadirkan diri semasa majlis ilmu diadakan.
4. Usul daripada Jawatankuasa supaya persatuan mempunyai peralatan PA System sendiri untuk kegunaan aktiviti persatuan dan membeli pencetak untuk urusan surat-menyurat dan cetakan dokumen persatuan. Majoriti ahli telah bersetuju supaya kutipan RM10.00 daripada setiap ahli untuk membeli peralatan berkenaan. Kutipan akan dilaksanakan dalam waktu terdekat.
5. Satu sesi dialog bersama Majlis Perbandaran Sepang, Pemaju (Getrahome) dan penduduk Taman Ixora untuk membincangkan isu-isu yang berbangkit akan diadakan dalam waktu terdekat. Kerjasama semua penduduk untuk menghadiri sesi dialog berkenaan adalah dialukan.
6. Pelekat kenderaan yang mempunyai logo Persatuan Penduduk Taman Ixora akan dilaksanakan di Taman Ixora untuk tujuan keselamatan. Ini akan dilaksanakan dalam waktu terdekat setelah mendapat sebutharga dan persetujuan mengenai bayaran yang dikenakan untuk pelekat kenderaan berkenaan.
7. Buletin Ixora akan dikeluarkan dan diedarkan kepada ahli setiap 4 bulan sekali untuk hebahan aktiviti persatuan dari semasa ke semasa.

Mesyuarat berkenaan telah dihadiri oleh 50 orang ahli. Jawatankuasa dan semua ahli persatuan mengucapkan terima kasih kepada Tuan Haji Mohd Jamal Bin Awang yang telah sudi hadir merasmikan mesyuarat Agung PPTI Kali Ke-2. Terima kasih juga diucapkan kepada semua ahli yang telah melapangkan masa menghadiri mesyuarat ini.

1 ulasan:

  1. kurangnya kehadiran ahli-ahli samasa mesyuarat agung adalah kemungkinan ada unsur-unsur negatif yang dilemparkan pada PPTI dan kesedaran ahli-ahli betapa pentingnya Persatuan itu diwujudkan.......

    BalasPadam