Selasa, 29 November 2011

Kejadian Samun Bersenjata di Taman Ixora

Pada 28 November 2011 (Isnin), anggaran jam 3.00 pagi berlaku satu kejadian samun bersenjata di rumah No. 16, Jalan Ixora 1/10, Taman Ixora. Kejadian berkenaan dilakukan oleh empat(4) orang perompak warga Indonesia bersenjatakan pisau. Perompak berkenaan memasuki rumah melalui pintu gelongsor sisi rumah menggunakan pemotong jeriji besi.

Menceritakan mengenai kejadian berkenaan, pemilik rumah (Tuan Syed), tersedar daripada tidur dan mendapati perompak berkenaan telah mengacukan pisau kepada beliau dan isteri. Beliau tidak melawan dan mengikut arahan yang diberikan oleh perompak berkenaan. Anggaran kerugian adalah RM10,000 yang terdiri daripada jam tangan, telefon bimbit dan wang tunai. Barang yang paling berbahaya dirompak adalah sepucuk pistol milik beliau (beliau merupakan seorang anggota Polis). Orang ramai dipohon supaya berhati-hati kerana perompak berkenaan telah memiliki senjata api.

Kejadian berkenaan telah dilaporkan kepada pihak Polis yang tiba sejurus kemudian. Unit anjing pengesan telah digunakan untuk mengesan jejak perompak berkenaan. Ekoran daripada kejadian berkenaan satu serbuan telah dilakukan oleh pihak Polis ke rumah kongsi berhampiran Taman Ixora. Beberapa orang penghuni warga Indonesia yang tidak  mempunyai dokumen perjalanan dan disyaki terlibat telah di bawa ke Balai Polis Bandar Baru Salak Tinggi untuk siasatan lanjut. Beberapa jiran terdekat turut keluar rumah membantu dan memberikan sokongan moral kepada beliau dan keluarga.

Persatuan Penduduk Taman Ixora memohon kepada semua penduduk Taman Ixora supaya berhati-hati dalam waktu terdekat. Kemungkinan kejadian seumpama ini akan berlaku lagi pada masa hadapan.

1 ulasan:

  1. bukan kerr ini rumah polis ipd sepang????????

    BalasPadam