Isnin, 7 November 2011

Ibadah Qurban 1432H/2011M Taman Ixora

Persatuan Penduduk Taman Ixora dengan kerjasama Kawasan Rukun Tetangga Taman Ixora telah menganjurkan ibadah Qurban 1432H/2011M pada butiran berikut:

Tarikh : 7 November 2011 (Isnin)
Masa : 8.00 Pagi hingga 1.00 Petang
Tempat : Tapak Surau Taman Ixora dan Taska Cendekiawan

Sebanyak lima (5) ekor lembu telah dikorbankan pada hari tersebut. Terima kasih diucapkan kepada pihak pemaju (Getrahome) kerana telah menyumbangkan dua(2) ekor lembu untuk dikorbankan dan diedarkan kepada pekerja binaan dan penduduk Taman Ixora.

Alhamdulillah, program yang dianjurkan ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada penduduk Taman Ixora. Penduduk yang hadir hadir telah bergotong-royong melapah lembu dan mengagihkan daging korban kepada penduduk Taman Ixora, pekerja binaan dan rumah kebajikan yang telah dikenalpasti.

Program berkenaan turut diserikan dengan insiden salah seekor daripada lembu korban terlepas daripada ikatan tali dan berlaku adegan kejar-mengejar di sekeliling kawasan perumahan Taman Ixora. Alhamdulillah lembu berkenaan berjaya ditangkap semula tidak lama kemudian dan disembelih tidak jauh daripada tempat ia ditangkap. Walaubagaimanapunpun terdapat sedikit kerosakan kepada pagar rumah seorang penduduk Taman Ixora akibat insiden berkenaan. InsyaAllah, kerosakan berkenaan akan dibaiki dan kos akan ditanggung di bawah bajet penganjuran majlis korban ini. 

InsyaAllah program ini akan dianjurkan lagi pada tahun hadapan dengan lebih banyak penyertaan korban daripada penduduk. Ibadah korban ini adalah untuk mengingati sirah pengorbanan Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Semoga ibadah korban yang dilakukan oleh penduduk berkenaan akan mendapat keredhaan daripada Allah S.W.T.

Sila klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan