Ahad, 18 April 2010

Gangguan Bekalan Air di Taman Ixora

SYABAS sedang giat menjalankan pelbagai program untuk meningkatkan kualiti air yang dibekalkan ke premis tuan/puan, salah satunya adalah kerja-kerja pencucian paip agihan. Dimaklumkan bahawa kerja-kerja pencucian paip agihan tersebut akan dijalankan di Taman Ixora dan gangguan bekalan air akan berlaku. Butiran gangguan adalah seperti berikut:-

Tarikh : 21 April 2010 (Rabu)
Waktu Gangguan Terlibat : 10.00 Pagi - 7.00 Malam

Perhatian kepada penduduk:-
1. Sila tutup injap masuk (stopcock) sebelum meter, semasa gangguan tersebut untuk mengelakkan kemungkinan mendapan dalam sistem paip retikulasi masuk ke sistem paip perkhidmatan di rumah tuan/puan.
2. Sila pastikan tiada kenderaan atau objek lain diletakkan berhampiran dengan pili bomba, injap dan pepasangan milik SYABAS sebelum dan semasa kerja-kerja pencucian paip dijalankan.
3. Adalah diharap pihak tuan dapat menyimpan bekalan air secukupnya untuk kegunaan semasa gangguan bekalan air tersebut.
4. Selepas kerja-kerja pencucian paip dijalankan, pihak tuan/puan dinasihatkan membuka pili paip di sinki dapur atau pili yang disambungkan terus dari meter sejurus selepas injap masuk dibuka selama 30-60 saat untuk membuang mendapan yang mungkin berada di paip komunikasi disebabkan kerja-kerja pencucian paip tersebut.

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi PUSPEL CENTER 1-800-88-5252. Segala kesulitan amatlah dikesali oleh pihak SYABAS.

1 ulasan:

  1. Jemputan warga Taman Ixora sertai komuniti Bandar Baru Salak Tinggi di www.salaktinggi.com

    BalasPadam