Khamis, 12 Februari 2009

Dialog Wakil Persatuan Penduduk Bersama Timbalan Yang DiPertua MPSp

Pada 12 Februari 2009 (Khamis) jam 3.15 petang, Timbalan Yang DiPertua (Abdul Razak Bin Jaafar) bersama beberapa orang pegawai kanan Majlis Perbandaran Sepang telah mengadakan sesi dialog bersama wakil Persatuan Penduduk Taman Ixora Bandar Baru Salak Tinggi bertempat di Bilik Melur, MPSp untuk membincangkan beberapa isu yang melibatkan Taman Ixora.

Diantara isu yang dibincangkan dan dipersetujui ialah:-
1. Kemudahan Dewan Serbaguna di Taman Ixora - TYDP memaklumkan 0.5 ekar tanah untuk tapak pembinaan dewan serbaguna, 0.5 ekar tanah untuk tapak pembinaan surau dan 0.24 ekar tanah untuk tapak pembinaan tadika telah diperuntukkan oleh pemaju di Taman Ixora. MPSp akan memohon peruntukan daripada Kementerian Perumahan Dan Kerajaan Tempatan untuk pembinaan dewan serbaguna di Taman Ixora pada tahun 2010.
2. Pembinaan bonggol - TYDP memaklumkan sebanyak 7 bonggol telah diluluskan untuk dibina di persekitaran Taman Ixora. Pembinaan bonggol berkenaan akan dimulakan penghujung bulan Mac 2009.
3. Tiada pagar diantara longkang dalam di Taman Permainan Kanak-kanak Jalan 1/9 - TYDP memaklumkan satu sesi lawatan akan dilakukan oleh pegawai MPSp untuk pengesahan perkara berkenaan.
4. Kemudahan telefon awam - TYDP memaklumkan persatuan hendaklah membuat permohonan dengan pihak Telekom Malaysia untuk menyediakan kemudahan berkenaan. Pihak Telekom akan merujuk kepada MPSp untuk pemasangan telefon awam berkenaan.
5. Pengurangan cukai pintu - TYDP memaklumkan MPSp akan memberikan maklumbalas bertulis mengenai perkara berkenaan kepada penduduk dan persatuan.
6. Penyelenggaraan lanskap - TYDP memaklumkan Bahagian Lanskap akan melakukan lawatan dan mengenalpasti pokok yang akan dicantas bersama wakil penduduk.
7. Kutipan sampah - TYDP memaklumkan kontraktor yang baru telah dilantik (Alam Flora) untuk memungut sampah di Taman Ixora. Terdapat perubahan jadual dan masih belum diuruskan dengan baik oleh kontraktor.
8. Papan kenyataan berkunci - TYDP memaklumkan permohonan berkenaan telah diluluskan oleh YDP dan penduduk hendaklah mengenalpasti lokasi pemasangan dan berhubung dengan pejabat Ahli Majlis untuk di bawa ke Mesyuarat JPP.
9. Surat-menyurat - TYDP memaklumkan semua surat-menyurat yang diajukan kepada MPSp akan diberikan jawapan secara betulis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan