Khamis, 3 Januari 2013

Kerja-kerja Pembaikan Lampu Jalan di Taman Ixora Oleh TNB Sepang

Pada 2 Januari 2013, jam 6.30 petang pekerja TNB Daerah Sepang telah melakukan pembaikan kepada lampu jalan yang tidak menyala di Jalan Ixora 1/9, 1/10, 1/11, 1/12 dan 1/13 Taman Ixora. Tindakan pembaikan SEGERA daripada pihak TNB ini amatlah dihargai dan terima kasih diucapkan.

Wakil TNB telah menelefon Setiausaha Persatuan Penduduk Taman Ixora pada 3 Januari 2013 dengan merujuk kepada aduan yang dikemukakan oleh PPTI pada 2 Januari 2013. Maklumbalas yang diterima adalah seperti berikut:
1. Lampu jalan berkenaan telah dipotong mulai 21 Disember 2012 kerana terdapat bil tertunggak yang belum dijelaskan kepada TNB.
2. Semakan semula rekod mendapati tunggakan bil berkenaan sebenarnya adalah di bawah tanggungjawab pemaju (Getrahome Sdn. Bhd.) sebelum Fasa 3B Taman Ixora diserahkan kepada Majlis Perbandaran Sepang untuk diselenggara. Jumlah tunggakan adalah melebihi RM10,000.
3. Pihak Majlis Perbandaran Sepang hanya menjelaskan bil lampu jalan selepas tarikh Fasa 3B Taman Ixora diserahkan kepada pihak MPSp.
4. Pihak TNB mengakui kesilapan pemotongan lampu jalan berkenaan dan tindakan SEGERA penyambungan semula bekalan telah dibuat petang semalam.
5. Pihak TNB akan bekerjasama dengan Majlis Perbandaran Sepang supaya Getrahome Sdn. Bhd. menjelaskan bil tertunggak berkenaan.

Persatuan Penduduk Taman Ixora juga mengambil kesempatan ini mengucapkan terima kasih kepada individu dan penduduk yang telah membuat follow up dan bekerjasama sehingga masalah ini diselesaikan. Sesungguhnya tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan dengan berkat kerjasama semua pihak melalui rundingan dan perbincangan. Janganlah sesetengah pihak memperbesar-besarkan isu yang tidak diketahui punca yang sebenar sehingga mengeruhkan keadaan penduduk Taman Ixora yang harmoni dah sejahtera ini.

1 ulasan: