Rabu, 2 Januari 2013

Aduan Lampu Jalan di Taman Ixora Tidak Menyala

Persatuan Penduduk Taman Ixora telah mengemukakan aduan bertulis secara rasmi kepada Pejabat Khidmat Pelanggan, TNB Daerah Sepang dan disalinkan kepada Pejabat Khidmat Pelanggan, TNB Daerah Banting pada 2 Januari 2013. Aduan rasmi ini dibuat selepas beberapa siri aduan yang dibuat oleh individu dan penduduk di Taman Ixora tidak diambil tindakan dalam tempoh masa yang sewajarnya oleh pihak TNB. Mengikut aduan yang dikemukakan lampu jalan di Jalan Ixora 1/9, 1/10, 1/11, 1/12 dan 1/13 didapati tidak menyala mulai daripada 21 Disember 2012 lagi. Berdasarkan kepada aduan, tempoh dua(2) minggu adalah terlalu lama untuk menyelesaikan sesuatu masalah yang dihadapi oleh TNB.

Sehubungan dengan itu, di dalam surat berkenaan Persatuan Penduduk Taman Ixora memohon penjelasan  daripada pihak TNB mengenai masalah lampu jalan berkenaan dan membuat tindakan pembaikan dengan kadar SEGERA. Sekiranya melibatkan pihak lain Persatuan Penduduk Taman Ixora akan mengambil tindakan yang sewajarnya berdasarkan saluran yang sepatutnya.

Sekiranya masalah ini masih belum diselesaikan dalam tempoh 48 jam oleh pihak TNB, Persatuan Penduduk Taman Ixora akan membawa aduan ini kepada pihak berkaitan sehinggalah diselesaikan. Justeru itu, buat sementara waktu Persatuan Penduduk Taman Ixora memohon penduduk di Jalan berkenaan supaya memasang lampu luar rumah buat sementara waktu sehingga masalah ini diselesaikan. Ini adalah  kerana keadaan jalan yang gelap mengundang pelakuan jenayah  oleh pihak luar.

Sila klik di sini untuk melihat surat aduan berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan