Sabtu, 16 Julai 2011

Perjumpaan PPTI Dengan Pemaju Mengenai Status Pembinaan Surau Balai Islam Taman Ixora

Persatuan Penduduk Taman Ixora telah mengadakan perjumpaan dengan wakil pemaju mengenai status pembinaan Surai Balai Islam Taman Ixora seperti butiran berikut:

Tarikh : 15 Julai 2011 (Jumaat)
Tempat : Pejabat Urusan Getrahome, Shah Alam
Masa : 10.30 Pagi hingga 11.30 Pagi

Wakil PPTI:
1. Hj Mohd Noor Bin Hj. Said (Pengerusi)
2. Zainal Abidin Bin Ahmad (Penolong Setiausaha)

Wakil Pemaju (Getrahome):
1. Akmar Fairuz (Pengarah Pembangunan dan Hartanah)
2. Puan Suhana (Arkitek)

Berikut adalah keputusan yang dibuat secara bersama:
1. Getrahome bersetuju untuk menampung sepenuhnya kos pembinaan Surau Balai Islam Taman Ixora. Kontraktor bagi pembinaan surau telah dilantik. Anggaran kos adalah RM200,000.
2. Majlis Pecah Tanah Surau Balai Islam Taman Ixora akan diadakan pada 30 Julai 2011 (Sabtu), jam 9.00 pagi, bertempat di tapak surau, Taman Ixora. Pemaju bersetuju untuk memberikan sumbangan kewangan bagi menganjurkan majlis berkenaan. Pihak pengurusan Getrahome akan merasmikan majlis berkenaan. Beberapa tetamu kehormat lain akan dijemput untuk meraikan majlis. Banner akan dinaikkan dan semua penduduk Taman Ixora dijemput hadir.
3. Proses pembinaan akan dimulakan dengan kadar segera selepas majlis pecah tanah dan dijangka siap sebelum Hari Raya Aidil Adha.

Hal-hal Lain:
1. Papan tanda Taman Perumahan Terbaik Daerah Sepang Tahun 2009 akan dibina secara kekal apabila projek fasa 4 siap dilaksanakan.
2. Pihak pemaju mengambil maklum mengenai minit dan tindakan yang perlu diambil semasa Majlis Dialog Bersama Pemaju dan Penduduk Taman Ixora pada 27 Februari 2011. Tindakan susulan ke atas semua aduan yang dikemukakan akan diambil dalam waktu terdekat.
3. Pihak pemaju bersetuju untuk memberikan sumbangan kewangan bagi program bubur lambuk Taman Ixora dan Majlis Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini.

Persatuan Penduduk Taman Ixora mengucapkan terima kasih kepada wakil Getrahome kerana sudi mengadakan perjumpaan dan banyak menyokong usaha PPTI melaksanakan aktiviti kemasyarakatan.

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah.... Berkat usaha semua pihak. Terima kasih yang tak terhingga kepada Pengerusi dan barisan2 jawatankuasanya.

    Ikhlas daripada;
    Lepat Liat & Keluarga

    BalasPadam