Khamis, 4 Mac 2010

Pembelian Set PA System Untuk Kegunaan Persatuan


Pada 4 Mac 2010 (Selasa) jam 12.00 tengahari, PPTI telah diwakili oleh beberapa orang ahli telah membeli set PA System untuk kegunaan persatuan. Kos peralatan berkenaan adalah RM560.00 termasuk Mic dan Speaker Wire (20 Meter).

Pembelian peralatan berkenaan dibuat setelah membuat perbandingan di beberapa kedai audio di Bandar Baru Salak Tinggi dan Nilai. Pada pendapat PPTI, berdasarkan kepada peruntukan kewangan yang ada pada masa sekarang, set peralatan ini sudah memadai untuk digunakan semasa menjalankan aktiviti PPTI. Set ini akan dirasmikan semasa Mesyuarat Agung Kali Ke-3 PPTI pada 7 Mac 2010 bertempat di Dewan Kuliah Masjid Sultan Hisamudin.

Pembelian set peralatan ini telah dipersetujui oleh semua ahli PPTI semasa Mesyuarat Agung Kali Ke-2 PPTI pada 1 Mac 2009 yang lalu. Ianya turut dipersetujui oleh semua AJK dengan harga yang berpatutan. Memandangkan kos untuk meminjam peralatan berkenaan di antara RM100 - RM300 bagi sesuatu aktiviti, pembelian peralatan berkenaan dapat menjimatkan perbelanjaan PPTI. PPTI juga mencadangkan agar peralatan berkenaan disewakan kepada ahli yang memerlukan dengan harga yang berpatutan. Ini sekaligus dapat menjana kewangan persatuan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan