Isnin, 13 Jun 2011

Perjumpaan Penduduk Jalan 1/14 dan 1/15 Dengan Wakil PPTI

Satu sesi perjumpaan di antara penduduk Jalan 1/14 dan 1/15 dengan wakil Persatuan Penduduk Taman Ixora telah diadakan seperti butiran berikut:

Tarikh : 12 Jun 2011 (Ahad)
Masa : 9.30 Malam
Tempat : No. 28, Jalan 1/14

PPTI telah diwakili oleh Pengerusi, Setiausaha, Penolong Setiausaha dan beberapa orang ahli persatuan. Diantara perkara yang dibangkitkan ialah:

1. Membincangkan kejadian pecah rumah dan samun yang semakin menjadi-jadi di kejiranan Taman Ixora. Penduduk hendaklah berbuat sesuatu untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini daripada berlaku.

2. Penduduk Jalan 1/14 dan 1/15 telah mengemukakan cadangan untuk mengadakan kawalan keselamatan berbayar di Taman Ixora. Sebutharga daripada beberapa syarikat kawalan keselamatan telah diperolehi dan anggaran kos yang terlibat adalah RM6,000 sebulan bagi mewujudkan pos statik di jalan masuk Taman Ixora beserta 4 orang peronda bermotosikal 24 jam. Anggaran kos bagi sebuah rumah adalah RM30 sebulan dengan kadar minima 200 buah rumah yang menyertai program ini.

3. Persatuan Penduduk Taman Ixora menyambut baik cadangan yang dikemukakan dan bersetuju supaya diadakan satu survey secara menyeluruh kepada semua penduduk Taman Ixora bagi mendapatkan persetujuan serta pandangan daripada penduduk.

4. Dalam masa yang sama, borang permohonan untuk menyertai Skim Rondaan Sukarela, Kawasan Rukun Tetangga Taman Ixora akan turut diedarkan kepada penduduk yang berminat. Dengan itu, penduduk mempunyai pilihan sama ada bersetuju dengan kawalan keselamatan berbayar atau menyertai Skim Rondaan Sukarela.

Sesi perjumpaan berakhir pada jam 11.00 malam.

Sila klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan