Khamis, 29 Julai 2010

Kejadian Samun di Taman Ixora

Pada 29 Julai 2010 (Khamis) jam 11.00 pagi, berlaku satu kejadian samun bersenjata di rumah No. 24, Jalan Ixora 1/2. Dilaporkan sejumlah barang kemas telah berjaya dilarikan oleh penyangak berkenaan. Menurut laporan pihak polis, modus operandi mereka adalah menyamar sebagai juruteknik untuk memeriksa penapis air di dalam rumah.

Apabila tuan rumah membuka pintu untuk tujuan berkenaan, mereka akan menjadi mangsa atau anak sebagai tebusan dan mengugut untuk mencederakan mangsa sekiranya tidak memberikan kerjasama.

Persatuan Penduduk Taman Ixora meminta penduduk supaya sentiasa berwaspada dengan individu yang tidak dikenali yang ingin memasuki rumah kita. Pihak syarikat pembekal barangan atau perkhidmatan tidak pernah menghantar wakil mereka untuk melakukan pemeriksaan atau pembaikan dari rumah ke rumah.

Berdasarkan kepada kajian yang dilakukan di Taman Ixora, adalah didapati kejadian jenayah sentiasa berlaku dari jam 10.00 pagi hingga 11.30 pagi. Keadaan pada masa ini adalah sunyi dan lengang daripada pergerakan keluar masuk penduduk. Adalah dinasihatkan supaya penduduk tidak membiarkan kanak-kanak bermain di luar rumah pada waktu ini bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini daripada berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan