Ahad, 13 Disember 2009

Pos Kejiranan One Ixora Jalan Ixora 1/13

Pada 13 Disember 2009 (Ahad), beberapa orang penduduk di Jalan Ixora 1/13, 1/2 dan 1/1 telah bergotong-royong membina Pos Kejiranan One Ixora. Pos berkenaan dibina di atas inisiatif penduduk dengan membuat kutipan sebanyak RM30.00 daripada penduduk di jalan berkenaan. Seramai 30 orang penduduk telah memberikan sumbangan.


Pos berkenaan dibina untuk kemudahan penduduk mengadakan kawalan keselamatan pada sebelah malam. Dimaklumkan Jalan 1/13, 1/2 dan 1/1 menyediakan jadual bertugas harian segala bergilir-gilir dikalangan penduduk.


Pihak persatuan mengucapkan syabas dan tahniah di atas usaha yang telah ditujukkan oleh penduduk di jalan berkenaan untuk menjaga keselamatan secara sukarela. Semoga usaha yang ditunjukkan berterusan dan menjadi contoh kepada penduduk lain untuk melaksanakan aktiviti kawalan keselamatan.

3 ulasan:

  1. Salam...
    Tahniah geng-geng yang bergotong royong buat pos kawalan tu.... Awat cek tak habag kat saya sekali.... boleh tumpang sekaki. Tapi tak pa... nanti cek pi join no.... Cek ni bukannya aktif sangat pun... tapi bab gotong royong... syok sungguh!!!

    BalasPadam
  2. Salam,

    Tahniah dan terima kasih di atas kerjasama semua! Di harap kawalan keselamatan berterusan hingga ke akhir hayat (macam ucapan pengantin baru pulak). Untuk makluman, hampir semua team rondaan keselamatan memiliki walkie-talkie untuk berhubung semasa rondaan mahupun komunikasi biasa memandangkan coverage semua talian mobile phone tak berapa bagus di taman ixora. Rosmi 17-1/13

    BalasPadam
  3. hee... pakcik je yg banya alasan nak join. Insya-Allah sy cuba joinkan diri.

    -Jiran2 bersebelahan

    BalasPadam