Isnin, 14 Mei 2012

Gotong-royong Membersih Surau Balai Islam Taman Ixora

Pada 13 Mei 2012 (Ahad), jam 9.00 pagi, ahli-ahli Jawatankuasa Pembinaan Surau Balai Islam Taman Ixora, AJK Persatuan Penduduk Taman Ixora, AJK KRT Taman Ixora dan beberapa orang penduduk Taman Ixora telah mengadakan gotong-royong membersih Surau Balai Islam Taman Ixora. Kerja-kerja pembersihan adalah bertumpu kepada tandas dan ruang solat di mana ruang solat berkenaan perlu disamak terlebih dahulu sebelum boleh digunakan untuk sembahyang. Ruang solat berkenaan telah disamak dengan 1 kali air tanah dan 7 kali air mutlak. Beberapa hiasan dinding telah disumbangkan dan dipasang semasa program gotong-royong berkenaan dan sebuah rak penyimpanan Al-Quran telah didermakan oleh seorang hamba Allah. Terima kasih diucapkan. Semoga Allah memurahkan rezeki beliau dan keluarga.

Pegawai Khas kepada YB Ahli Parlimen Sepang turut hadir semasa kerja-kerja gotong-royong berkenaan dan bertanyakan mengenai bentuk sumbangan yang boleh diberikan oleh YB Ahli Parlimen Sepang. Setelah mengadakan perbincangan dengan Pengerusi, Setiausaha dan beberapa orang AJK, pejabat YB Ahli Parlimen Sepang telah bersetuju untuk menyumbang 100 helai sejadah dan RM5,000 tunai untuk pembinaan sebuah setor penyimpanan barang-barang keperluan surau. Terima kasih diucapkan.

Jawatankuasa Pembinaan Surau Balai Islam Taman Ixora mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih kepada semua individu yang hadir membantu semasa gotong-royong berkenaan. InsyaAllah, mengikut perancangan surau dijangka dapat beroperasi mulai 31 Mei 2012.

Sila klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan