Khamis, 11 Februari 2010

Kerja-kerja Mencantas Pokok Di Simpang Masuk Taman Ixora

Pada 9 dan 10 Februari 2010, kontraktor yang dilantik oleh Majlis Perbandaran Sepang telah mencantas pokok hiasan di kiri dan kanan pembahagi jalan simpang masuk ke Taman Ixora. Ini adalah tindakan susulan daripada aduan yang dikemukakan oleh persatuan pada 6 Februari 2010 selepas terjadinya insiden kemalangan disimpang berkenaan kerana jarak penglihatan dihalang oleh pokok hiasan berkenaan.

Walaubagaimanapun pihak persatuan memohon sekali lagi supaya jarak pokok yang dicantas adalah 100 meter kiri dan kanan pembahagi jalan disimpang berkenaan. Semoga tindakan mencantas pokok ini dilakukan dari semasa ke semasa tanpa menunggu aduan daripada penduduk terlebih dahulu. Cadangan menanam rumput hiasan di pembahagi jalan simpang berkenaan adalah lebih praktikal.

Pihak Persatuan Penduduk Taman Ixora mengucapkan terima kasih diatas keprihatinan pihak Majlis Perbandaran Sepang menyelesaikan aduan yang dikemukakan oleh penduduk. Semoga kerjasama yang diberikan dapat diteruskan lagi pada masa akan datang.

Sila klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan